Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Starou sovu novým kouskům nenaučíš

Jsem strom. Netušíte, jak to lechtá, když vám běhají veverky po natažených pažích. Celý se chvěju a chce se mi kýchnout. Trochu mě překvapilo, že nemám čím. Vítr si pohrává s mými listy a datel se mi pokouší vydloubnout beďara. 

Nemá se to dělat, zanítí se to, já vím. Ale on to nikdy nevydrží. Chtěl by být v dospělosti lékařem nebo kosmetikem, to je mi ale ctižádostivý ptáček!

Šumíme si tady s kamarády písničky od Green day, někdy od Greenhorns a úplně ze všeho nejraději Lemon tree od Fool’s garden. Jsme taková velká zahrada plná zelených bláznů. Já se snažím trochu vytáhnout, abych konečně viděl přes vedlejší smrk. Už na tom makám třicet let a furt nic. Najednou se datel změní v dřevorubce a začíná mi odřezávat větve. Proč? Bolí to! Zastavte to někdo!

Aha. Budík. Jednou se probudím s takovým leknutím, že už se nikdy neprobudím. Je půl šesté. To je asi tři hodiny před tím, než bych normálně vstávala a ještě nerada. V časopise 100+1 zahraničních zajímavostí jsem se však dočetla, že skřivani mají kvalitnější život než sovy. Rozhodla jsem se proto přeorganizovat si život tak, abych ráno vesele vyskotačila z postele a do večera se nezastavila v řetězci plodných nápadu a kreativních aktivit. Doposud jsem vstávala příliš pozdě na to, abych mohla v životě něco doopravdy dokázat. To se dnes změní. Vstanu velmi brzo, zacvičím si nebo zaběhám, přečtu denní tisk a odkvapím do práce rozdávat radost a úkoly. Nebo aspoň úkoly. Navečer pak dokážu něco převratného.

O skotačení nemůže být řeč. Budík jsem zamáčkla bačkorou tak vehementně, že jsem si rozbila bačkoru. Myslím, že jsem ani nebyla běhat. Ale to nevím jistě.

Je půl osmé. Volá mi muž. Ptá se, jak se mám. Dlouze se nad tou otázkou zamyslím. Když se po chvilce probudím, odpovídám: „Nevím, dál“. Mám hlad, připadám si zranitelná a myslím, že nejsem kompletně oblečená.

Je osm. Podezření o nedostatečném oblečení se potvrdilo. To se nemělo stát. Když se mi začaly doostřovat obrysy okolního světa, zjistila jsem, že je kolem mě blíže neurčený počet lidí. Jsem v práci. Nevím, jak jsem se sem dostala. Před kanceláří na někoho čeká přivázaný pes. Že by mi manžel pořídil vodícího psa? Nebylo by se moc čemu divit. Posledně, když jsem chtěla být skřivanem, musel si pro mě na konečnou tramvaje, prokázat se průkazem majitele a odnést mě dospat do auta. Máme psa? Myslím, že ne, ale nedokážu se soustředit na to, abych zapojila paměť. Půjdu se na něj podívat zblízka, třeba si vzpomenu.

Nebyl to můj pes. A jestli byl, něčím jsem ho dost vytočila. Au.

Porada. Místy ztrácím nit, místy cit v konečcích prstů, nemálo často ovšem vědomí. Kolegům se hýbou ústa a je tu hluk. Je mi to asi jedno. Možná ne, ale ani to nedokážu rozpoznat. Uvařila jsem si kafe, ale cestou do zasedačky jsem ho ztratila. Myslím, že můj život nabírá špatný směr. Zvažuji změnu zaměstnání. Takový testovač matrací, to by byl džob! Nedaleko je prodejna nábytku. Že bych tam zašla a pár hodin vybírala postel? Ta představa mě dočasně nakopne. Nejsem však schopná ji zrealizovat. Cestou z porady jsem se vydala hledat kávu a ztratila sebe. Stojím v kuchyňce a jsem smutná. Snad se mě někdo ujme.

Je devět. No a co.

Udeřila desátá. Začínám si vzpomínat, co je předmětem mého zaměstnání a podařilo se mi konečně dokončit a odeslat první mail. Odpověděla jsem v něm kolegyni „Ano“ na dotaz: „Oběd v chemičce?“. Chemička je naše závodní jídelna. Vaří tam… rázovitě. Ale aspoň už si začínám dávat věci do souvislostí.

V jedenáct mám van-tu-van. To není srážka dvou dodávek, ale mě a tydýta. Tydýt je náš šéf. Já mu dnes od rána silně konkuruji. Takže je to vlastně tydýt-tu-tydýt-van-tu-van. Van-tu-van je z anglického one to one, tedy jeden na jednoho, neboli férovka. Používá se to v angličtině. A při pracovních schůzkách. Nejdeme spolu boxovat, aby bylo jasno. Vzhledem k tomu, že můj šéf umí anglicky jen van-tu-van a steak, je podivuhodné, jak na tom výrazu lpí. Minulý týden si přizval na jednání nějakého kámoše a jednu kolegyni a měl se potrhat smíchy, když nás po konzultaci se slovníkem mohl pozvat na tů-tu-tů.  Jak říkám, je to tudůt. Vlastně tydýt. Jednání probíhá docela dobře, jen mám potíže s krátkodobou pamětí. Když se mě ptá, jestli si dám kafe, souhlasím, ačkoliv mám jedno v ruce. Našla jsem ten chybějící kus oděvu. Proč jsem si probůh nacpala podprdu do složek k zákazníkovi, který se zabývá výstavbou plochých drah, hergot? Tydýt docela čumí. Upřímně řečeno, ani se mu moc nedivím, já taky.

Oběd mě vrací do děje. Po něm jsem několik minut famózně akční. Vyřídím všechno, co se jen za tu dobu dá. Moc se toho nedá.

Jsou tři a na mě padá únava. Tenhle experiment se vstáváním byl vážně blbost. Pokouším se zůstat ve hře. Uskutečňuji několik telefonátů. Dva z nich musím přerušit, protože jsem v půlce věty zapomněla, co jsem to chtěla. Předstírám poruchu ve spojení.

Výhodou brzkého příchodu je brzký odchod. Domů se dopotácím ve stavu blízkém mdlobám. Přichází okamžik velkých činů.

Dobrou!

P.S. Manžel mě našel srolovanou v koupelně pod umyvadlem s kachničkou v podpaží, navíc přikrytou předložkou před vanu. Dostala jsem zákaz hrát si na skřivánka a budík s příjemnou melodií. Časopisu 100+1 zahraničních zajímavostí bych ráda vzkázala, že ranní sova nikam nedoskáče. A doskáče-li, stejně netuší kam se to dopotácela.

 

Autor: Zuzana Hubenakova | pondělí 19.10.2015 13:54 | karma článku: 33,08 | přečteno: 1894x
  • Další články autora

Zuzana Hubenakova

Lidl lidem

Že v Lidlu nabízejí leccos, třeba i šablonu na úpravu tvaru ochlupení ohanbí (přísahám, že to si nevymýšlím), to mě už nepřekvapí. Nedivila bych se, kdybych tam našla valentýnské balení diamantů (pytel uhlí a léky na trpělivost).

26.4.2019 v 13:01 | Karma: 44,82 | Přečteno: 11852x | Diskuse| Společnost

Zuzana Hubenakova

Hommo cestovatelus

Jsou tací šílenci, co by klidně řekli, že na dovolenou se jezdí, aby si člověk odpočinul od stresu, děti nabraly čerstvý vzduch do hrudních košíčků a dospělí sílu do dalšího pracovního zápolení.

16.4.2019 v 8:57 | Karma: 26,16 | Přečteno: 1695x | Diskuse| Společnost

Zuzana Hubenakova

Proč nemám co do úst

Existuje nepřeberné množství písemných materiálů, které podrobně vysvětlují základy zdravého stravování. Během pár minut se dozvíme, jak moc raw je rawhlík, či kolik cukety, sóji a naklíčeného zrní nahradí jeden steak...

26.3.2019 v 14:20 | Karma: 36,31 | Přečteno: 2223x | Diskuse| Společnost

Zuzana Hubenakova

Zázračný lék na chřipku

Před pár dny mě stihla viróza nepříjemná jak pro chameleona snaha splynout s balením lentilek. Za 38,2 po dvou paralenech jsem byla ráda. Bolelo mě asi všechno, ale to si moc nepamatuju, protože jsem byla z těch horeček dost mimo.

8.2.2019 v 14:45 | Karma: 41,34 | Přečteno: 4493x | Diskuse| Společnost

Zuzana Hubenakova

Mechanismus automechanismu

Osmého dne, když měl Bůh hotovo, zamyslel se, jak by okořenil prostému lidu život. I stvořil ke své škodolibé potěše ruličky alobalu, které nejdou odmotávat, izolepu, u které nelze najít konec a papírové kapesníky.

14.1.2019 v 11:40 | Karma: 26,79 | Přečteno: 1265x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

V březnu by ze Sněmovny vypadla TOP 09. Vyhrává ANO, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Soud potrestá brutální útok na dívku, bodnutá do krku skončila v pytli v lese

24. dubna 2024

Krajský soud v Plzni dnes vynese rozsudek nad devatenáctiletým Ukrajincem Viktorem Veselovským,...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 168
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4401x
Semestra věd lecjakých a členka vědeckého sdružení Pako.

Autorka knih Vstupte bez klepání, Postřehy teplákové bohyně, spoluautorka Deníčku moderního páru, který vznikl ve spolupráci s Dominikem Landsmanem a nově knihy Žena na tahu.

Dobré a tajné zprávy mi můžete zaslat na e-mail: hubenakova.blog@centrum.cz, případně se stavte na facebookovou stánku Vstupte bez klepání.

Seznam rubrik