Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Skandální spiknutí mužů a techniky

Ano, jsem žena za volantem. Vím, někomu to i v roce dva tisíce šestnáct zní podobně bizarně jako „muž za pletacím strojem“. A je mi to jedno. 

Viděla jsem spoustu mužů, kteří vypadají, že si kupují silonky a kvůli utrženému klínovému řemenu to není. Taky se jim nesměju.

 Zkrátka žijeme v době, kdy ten umí to a ten zas tohle a všichni dohromady… to sdílíme na Facebooku. Holky nosí trenýrky a kluci si trhají obočí. Stále jsou však věci mezi nebem a zemí, na které lidské konání nemá vliv. Veškeré snahy o dokonalé genderové vyvážení jsou v prachu, když na straně mužů stojí technika. Normálně jim nadržuje.

Mám auto. Auto má vady. Vady se projevují jen a zásadně přede mnou. Muž z toho má srandu. Já mám depresi. Auto se má potrhat smíchy.

Ranní vyřizovaní úkolů má svá přesně daná pravidla. Celý večer ladím logistiku, abych nenechala dítě u ševce a botu ve školce. Navíc potřebuju koupit lístky na vlak a metrák jídla pro rodinu. Do celého plánu mi jako první hodí vidle švec, který si klidně onemocní, když se to nejmíň hodí (bod pro komplikaci zaviněnou chlapem). K nákupu potravin se vůbec nedostávám, jelikož mi při další zastávce selhává autostroj (bod pro komplikaci zaviněnou technikou). V rozpoložení, které se nápadně podobá nepohodě, kupuji lístky na vlak a rohlíky na stejném místě – na nádraží. Je to divné, ale je to tak. Mohlo by mi to zvednout náladu, ale nezvedne, protože v nádražním bufetu nemají kvasnice a Savo.  Je to vážně k pláči, mám právo na svoje kvasnice!  

Navíc jsem nucena využít k přepravě tramvaj. Bohyně nejezdí tramvají. Bohyně jezdí pastelově zelenou Fábií s kytičkami, která se navíc jmenuje Žába a má kapotu zničenou kroupami. Slušně žádám tramvajáka, aby odbočil u hospody doprava. Odmítá mi vyhovět, typický chlap (dva body pro maskulinus causalus). Celá situace je nepříjemná, složitá a prokládaná neustálými zlomyslnostmi. Navíc s sebou vleču mladší dceru, která začíná natahovat. Asi chce taky kvasnice. Manžel, zpraven o velké motorové tragédii, vysloveně provokuje. Myslím, že otázka: „Co jsi s tím zas dělala?!“ bude statisticky jedna z nejčastěji používaných posledních vět v mužském životě. Informuji ho, že jsem mlátila do motoru kladivem, jako ostatně každé ráno. Nemyslím to vážně. Muž to přesto chápe jako výzvu ke špásování a pronáší sérii zbytečných vět, na kterou kontruji sérií zbytečných odpovědí:

„Zkoušela jsi to znovu nastartovat?“

„Néasi!“

„ Zkoušela jsi vystoupit a nastoupit?“

„Ještě deset deka žertování a vystoupím z tohoto hovoru!“

 „Říkáš, že to nic nedělá. Jako vůbec nic?“

 „Ne. Žehlí to a zpívá Lady Karneval!“

Konečně si společně vyjasníme, že pod pojmem „nic“ si oba představujeme to samé. Navíc jej ujistím, že jestli se o tom budeme bavit ještě chvilku tónem „tos musela rozbít, ne?“, bude mít „nic“ přesah i do kategorie večerní chvilky poezie. Manžel se výborně baví. Já možná taky, akorát si to nějak nejsem schopná uvědomit. Naopak zaměňuji pocity blaha, radosti a lásky k životnímu druhovi za nesmyslnou podrážděnost. Za to může taky chlap. Ještě úplně přesně nevím proč, ale je potřeba být v celém textu konzistentní. Přiznání vlastního selhání by mohlo silně ovlivnit vyznění sdělení. To nepotřebujeme. Kašlu na spravedlnost, kašlu na rovnováhu. Když se fňuká, jdou takové nesmysly stranou. Myslím, že by se mnou pan Werich souhlasil. Všechno, co jste kdy slyšeli, nebo řekli, řekl beztak dávno před vámi, tohle tedy nemůže být výjimka.

Domů se dostávám na pokraji sil a vyčerpání. Tolik sil mě stálo vztekání, dupání nožičkami a mlácení pěstičkami do zad tramvajáka!

Muž přijíždí z práce zásadně za tmy. Asi abych si ho nevšimla. Jaké je moje překvapení, že přijíždí mým vozidlem!

„Jaktože to jede?!“

„Normálně jsem do toho sednul a nastartoval.“

„Notyvolé! To je ale starý krám!“

„Pst! Co blbneš, nenadávej jí!“, zvážní poprvé můj dospělý, vzdělaný, svéprávný muž.

Tohle všechno se může stát a nejspíš to má nějaké logické vysvětlení (až na to, že nesmím urážet stařenku s infantilními sklony ke stávkování, diblíkovské zálibě ve zdobení se kytičkami a plechovou pletí zjizvenou jak po neštovicích). Jak si ale vysvětlit, že od té doby, co jsem Žábu nazvala starým krámem, oplácí mi tato téměř denně to bezpráví? Tu a tam na mě blikne kontrolkou oleje, ačkoliv oleje má, že by mohla pozvat sousedovic meďoura na kalbu. Jindy zapípá a schválně mi ani za nic neukáže proč. Ani když poprosím. Někdy zas odmítne otevřít všechny dveře najednou, dokud ji dvakrát neoběhnu ve směru hodinových ručiček a nezavolám: „ Žábo, Žábo, ty jsi ale bávo!“ A na ledu klouže. To prý dělají všechna auta. Ona to však dělá schválně, já to moc dobře vím. Je to pěkná …

Jéžišmarjá, ta mi zas dá!

 

Autor: Zuzana Hubenakova | středa 27.1.2016 13:21 | karma článku: 38,91 | přečteno: 4380x
  • Další články autora

Zuzana Hubenakova

Lidl lidem

Že v Lidlu nabízejí leccos, třeba i šablonu na úpravu tvaru ochlupení ohanbí (přísahám, že to si nevymýšlím), to mě už nepřekvapí. Nedivila bych se, kdybych tam našla valentýnské balení diamantů (pytel uhlí a léky na trpělivost).

26.4.2019 v 13:01 | Karma: 44,82 | Přečteno: 11852x | Diskuse| Společnost

Zuzana Hubenakova

Hommo cestovatelus

Jsou tací šílenci, co by klidně řekli, že na dovolenou se jezdí, aby si člověk odpočinul od stresu, děti nabraly čerstvý vzduch do hrudních košíčků a dospělí sílu do dalšího pracovního zápolení.

16.4.2019 v 8:57 | Karma: 26,16 | Přečteno: 1695x | Diskuse| Společnost

Zuzana Hubenakova

Proč nemám co do úst

Existuje nepřeberné množství písemných materiálů, které podrobně vysvětlují základy zdravého stravování. Během pár minut se dozvíme, jak moc raw je rawhlík, či kolik cukety, sóji a naklíčeného zrní nahradí jeden steak...

26.3.2019 v 14:20 | Karma: 36,31 | Přečteno: 2223x | Diskuse| Společnost

Zuzana Hubenakova

Zázračný lék na chřipku

Před pár dny mě stihla viróza nepříjemná jak pro chameleona snaha splynout s balením lentilek. Za 38,2 po dvou paralenech jsem byla ráda. Bolelo mě asi všechno, ale to si moc nepamatuju, protože jsem byla z těch horeček dost mimo.

8.2.2019 v 14:45 | Karma: 41,34 | Přečteno: 4493x | Diskuse| Společnost

Zuzana Hubenakova

Mechanismus automechanismu

Osmého dne, když měl Bůh hotovo, zamyslel se, jak by okořenil prostému lidu život. I stvořil ke své škodolibé potěše ruličky alobalu, které nejdou odmotávat, izolepu, u které nelze najít konec a papírové kapesníky.

14.1.2019 v 11:40 | Karma: 26,79 | Přečteno: 1265x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  12:30

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Ve vaně mi spí cizí muž, nejde vzbudit, volal na policii zoufalý majitel domu

24. dubna 2024  12:29

Policisté na Havlíčkobrodsku vyšetřují neobvyklý případ. Do domu v Úsobí se v úterý večer...

Za znásilnění a pokus o vraždu patnáctileté dívky dostal Ukrajinec 19 let

24. dubna 2024,  aktualizováno  12:27

Krajský soud v Plzni odsoudil na devatenáct let Ukrajince Viktora Veselovského, který se loni v...

Svobodu se lidovci snažili dostat pryč ze strany, teď kauzu odkládají

24. dubna 2024  12:20

Lidovecká snaha vystrnadit ze strany jednoho ze svých nejznámějších poliků, bývalého šéfa strany a...

  • Počet článků 168
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4401x
Semestra věd lecjakých a členka vědeckého sdružení Pako.

Autorka knih Vstupte bez klepání, Postřehy teplákové bohyně, spoluautorka Deníčku moderního páru, který vznikl ve spolupráci s Dominikem Landsmanem a nově knihy Žena na tahu.

Dobré a tajné zprávy mi můžete zaslat na e-mail: hubenakova.blog@centrum.cz, případně se stavte na facebookovou stánku Vstupte bez klepání.

Seznam rubrik