Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nákupy "značkového" zboží jsou přežitek

Nejsem od přírody příliš rozhodný člověk. Za celý život jsem se například nedokázala rozhodnout, jestli za mými problémy s váhou stojí osobní váha, zdravotnictví, složité dětství, nebo problémy se štítnou žlázou.

Ty sice nemám, ale mohla bych mít. 

Při nakupování oblečení proto obvykle zažívám bolestné okamžiky plné otázek. Kromě obvyklých dotazů jako je „Jak se mi hergot ďolíčky z tváří dostaly na stehna?“, „Jak vysoký pas by musely mít kalhoty, které by vyhnaly objem břicha až do podprsenky?“, „Kolik kusů oblečení ještě můžu nakoupit, než se nám utrhne patro se šatnou a zřítí se do obýváku?“ pak přicházejí muka ohledně barev a tvarů vybíraného odění.

Lásku na první pohled mezi mnou a kusem tkaniny proto považuji za malý zázrak. Když se mi tedy nedávno něco podobného přihodilo při procházce kolem doposud neobjeveného obchodu, hladina hormonu štěstí mi zaplavila výhled na cestu. Nedalo se dělat nic jiného, než opustit naplánovanou trasu, odchýlit se ze směru a jít se polaskat s tím výrazně půvabným kouskem oblečení významně na mě pomrkávajícím ze stojanu před prodejnou.

Nebyla bych to já, kdybych si neprošla pár minutami váhání. Navenek se takový proces projevuje tanečním vystoupením, ve kterém se střídají dva kroky dopředu, dva dozadu, přísun, úkrok vpravo, úklona směrem ke stojanu a škrábání na hlavě doprovázené střídáním nejistých výrazů v obličeji.

Poté, co jsem si odbyla nezbytné váhání, zahlédla jsem cenovku křičící do světa, že jestli si tenhle kardigan nekoupím, jsem blázen a měla bych být zbavena svéprávnosti.

Popadla jsem tedy nakonec onen svetr bez knoflíků a vydala se do prodejny na zkušenou. Co se dělo vevnitř, to svět neviděl. Teda viděl, to se jen tak říká.

„Ježiš, ona přišla!“ Vykřikla prodavačka, která evidentně skrz vitrínu pozorovala mé taneční vystoupení. „Přišla!!! Ona fakt přišla!“ sepnula před ústy nábožně ruce druhá prodavačka, která nemohla uvěřit vlastním očím.

Zmocnila se mě panika. V tomhle obchodě nebyl nikdo od Velké říjnové revoluce. Nebo minimálně od října. A teď já, ozbrojená jen dřevěným ramínkem.

Dívala se zblízka do očí zalitých slzami dojetí. Těsně před tím, než mi prodavačka navrhla, abychom si spolu postavily dvojdomek, vykoktala jsem, že bych si ráda zboží vyzkoušela.

„Vyzkoušet?! Proč! Tohle bylo vyrobeno pro vás!! Ten střih! Ten materiál! To se netento, nežmolkuje!“ zadeklamovala nadšeně ta rozrušená osoba. Přitom si dramaticky hladila svetrem obličej.

„Aha, tak jo,“ bála jsem se klást odpor osobě, která evidentně nemá co ztratit a jestli mi nevnutí svetr, tak mi vnutí ledvinu.

„My to zboží máme z Francie! To jsou exkluzivní kousky! Originály! Značkové věci! Samy pro to osobně jezdíme!“ předvedla své prodejní schopnosti prodavačka číslo dvě. Máchala u toho rukama kolem sebe, aby tu originální krásu celého obchodu obsáhla. Celkem mě překvapilo, že mi nezačala ukazovat mozoly na chodidlech a tvrdit, že do té Francie navíc chodí pěšky.

Obě do své práce vložily celé své srdce. Vypadaly, že jestli si ten kardigan nekoupím, nebudou jen prodejní srdcařky, ale rovnou i kardiačky. Nebyly přitom vlezle násilné, ale dojemně nadšené pro každý jeden kousek svého zboží.

Tak jsem si ten „značkový“ svetr koupila, odhodlána ho nosit se stejným pocitem, jako by ho pro mě osobně štrikoval Versace.

Bohužel mi byl malý. Když jsem ho darovala kamarádce s příběhem o Francii a značkách, zadívala se pátravě na mě, pak na značku F&F na cedulce a nechápavě nakrčila čelo.

Vůbec to nepochopila. Já si přece nekupovala svetr! Já si koupila příběh a kus duše. A to za tu stovku rozhodně stálo!

Vyšlo v ONA Dnes 30.4.2018

 

Autor: Zuzana Hubenakova | středa 2.5.2018 13:34 | karma článku: 33,37 | přečteno: 3433x
  • Další články autora

Zuzana Hubenakova

Lidl lidem

Že v Lidlu nabízejí leccos, třeba i šablonu na úpravu tvaru ochlupení ohanbí (přísahám, že to si nevymýšlím), to mě už nepřekvapí. Nedivila bych se, kdybych tam našla valentýnské balení diamantů (pytel uhlí a léky na trpělivost).

26.4.2019 v 13:01 | Karma: 44,82 | Přečteno: 11852x | Diskuse| Společnost

Zuzana Hubenakova

Hommo cestovatelus

Jsou tací šílenci, co by klidně řekli, že na dovolenou se jezdí, aby si člověk odpočinul od stresu, děti nabraly čerstvý vzduch do hrudních košíčků a dospělí sílu do dalšího pracovního zápolení.

16.4.2019 v 8:57 | Karma: 26,16 | Přečteno: 1695x | Diskuse| Společnost

Zuzana Hubenakova

Proč nemám co do úst

Existuje nepřeberné množství písemných materiálů, které podrobně vysvětlují základy zdravého stravování. Během pár minut se dozvíme, jak moc raw je rawhlík, či kolik cukety, sóji a naklíčeného zrní nahradí jeden steak...

26.3.2019 v 14:20 | Karma: 36,31 | Přečteno: 2223x | Diskuse| Společnost

Zuzana Hubenakova

Zázračný lék na chřipku

Před pár dny mě stihla viróza nepříjemná jak pro chameleona snaha splynout s balením lentilek. Za 38,2 po dvou paralenech jsem byla ráda. Bolelo mě asi všechno, ale to si moc nepamatuju, protože jsem byla z těch horeček dost mimo.

8.2.2019 v 14:45 | Karma: 41,34 | Přečteno: 4493x | Diskuse| Společnost

Zuzana Hubenakova

Mechanismus automechanismu

Osmého dne, když měl Bůh hotovo, zamyslel se, jak by okořenil prostému lidu život. I stvořil ke své škodolibé potěše ruličky alobalu, které nejdou odmotávat, izolepu, u které nelze najít konec a papírové kapesníky.

14.1.2019 v 11:40 | Karma: 26,79 | Přečteno: 1265x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou

26. dubna 2024  10:37

Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...

PŘEHLEDNĚ: Češi vyberou 21 europoslanců. Kandiduje i Mourek s mimozemšťany

26. dubna 2024  10:37

O křesla v Evropském parlamentu se na začátku června utká třicet uskupení. Podle průzkumu agentury...

Řecko Kyjevu PVO nedodá, potřebujeme ji sami, říká. Španělé pošlou jen rakety

26. dubna 2024  10:35

Španělsko ani Řecko nedodají Ukrajině systémy protivzdušné obrany, které Kyjev žádá k obraně před...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  10:24

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

  • Počet článků 168
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4401x
Semestra věd lecjakých a členka vědeckého sdružení Pako.

Autorka knih Vstupte bez klepání, Postřehy teplákové bohyně, spoluautorka Deníčku moderního páru, který vznikl ve spolupráci s Dominikem Landsmanem a nově knihy Žena na tahu.

Dobré a tajné zprávy mi můžete zaslat na e-mail: hubenakova.blog@centrum.cz, případně se stavte na facebookovou stánku Vstupte bez klepání.

Seznam rubrik