Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Když Buddha machruje

Stane se zřejmě každému z nás, že jednou za čas naletí a koupí si „naleštěný prd“. Pokud se dokážeme poučit a svá budoucí rozhodnutí na základě předchozí nešťastné zkušenosti upravíme, můžeme tento prd považovat za cennou lekci. Pokud ovšem toužíme po věrnostní kartičce od stejného prodejce a vracíme se, v marné snaze z prdu uválet kuličku, dobře nám tak!

Foto: www.robonwriting.com

Bytostně nesnáším, když někdo pořád něco nesnáší. Nicméně jestli mi opravdu něco zacloumá  majestátem, je to pocit, že se mě někdo pokouší přečůrat (dnes to zavání velmi fekálním blogem, ale „oje…tralalá“ napsat nemůžu, tak co s tím). Tento pocit se občas dost blíží nesnášení.

Je tomu už drahně měsíců, co jsem ještě jako bezdětná skoropražanda vyrazila do víru velkoměsta na oslavu narozenin kolegyně z práce. Sešly jsme se čtyři, každá z jiného koutu světa, všechny však z velmi temperamentních krajin (Maďarsko, Srbsko, Srí Lanka a Morava). To jen abyste viděli, že jsem vždycky byla vážně holka světová. Volba místa padla vzhledem k přání oslavenkyně na Buddha bar, což je místo, do kterého bych za normálních okolností nevstoupila, ani kdyby tam vběhnul zloděj s mou peněženkou. Po přečtení menu jsem pochopila, že tam zloděj s mou peněženkou operovat stejně bude a já se na něj ještě budu křečovitě usmívat. Celé to jako jeden velký paradox bude ze své výšky sledovat socha Buddhy, muže, který by měl „chápat pravou podstatu bytí“(Wikipedia).  Litrová láhev vody (ne vodky!) stála ke dvěma stům korun, abyste si udělali obrázek o místní pohostinnosti. O cenách jídla nemůžu mluvit ještě dnes, jsem citlivá duše, a když si představím, co z něj nakonec stejně zbylo... (Už zase?!)

Po večeři, kterou jsem si vybírala podle sloupce vpravo a pít chodila do umyvadla na toaletách, jsme se přemístily do horní části baru na drink (to znamená pití, ale světové holky tomu tak neříkají). Nutno zdůraznit, že když jste světová, nechodíte do baru v džínách a tričku. To se snad rozumí samo sebou. V rámci dodržení dress code (to je ta cedule u dveří s nápisem „V teplákách ne-e, burane!“) bylo potřeba přestrojit se za dámu. No, spíš šlápotu, když jsem to tak pozorovala kolem sebe. Dělat luxusní dámičku uprostřed února je vážně náročná věc, člověku táhne na vaječňáky. Pozorovala jsem všechny ty vyzobané slunečnice, co si udělaly před odchodem z domu z obličeje kraslici, ty, které spotřebovaly tubu makeupu už jen na podbradek, i nádherné samičky, které vyvedli za zábavou jejich dědečkové.

Pokusila jsem si objednat, ale jelikož je v baru taková tma, že číšnice chodí vyzbrojena baterkou (svatá pravda), kterou nechtěla půjčit, neměla jsem šanci si moc vymýšlet. Mojito bylo proto jasná volba - vydrží dlouho a rozpuštěný led je nakonec taky veliká dobrota. Usadily jsme se do boxu, které mají v základní výbavě kromě uslintaného strejdy, co to prostě musí zkusit, ještě stolek. Ten najdete okamžitě svou holení, vyskytuje se tak nízko, že není pohodlné se na něj ani dívat. Účel jasný – nezakrývá nohy a pokaždé, když se slečna sehne pro pití, je ji díky dress codu vidět až na brzlík.

Kroutila jsem se nervózně a počítala minuty, kdy už se z té temné díry konečně dostaneme ven. Ostatním se ovšem líbila atmosféra klubu, debatovaly, jestli je Budha bar v Dubaji lepší nebo horší a vůbec mě čím dál více utvrzovaly v tom, že si budu muset najít nové kamarádky, protože jsem evidentně málo světová.

Z velmi nepohodlné situace mě nakonec vytáhl místní DJ. Budha bar se honosí vlastním výběrem hudby, která je prostě nejvíc nejlepší. Kamarádky to věděly, a tak se rozhodly oslavenkyni nechat zahrát nějaký ten song. Nevím, jestli se domáhaly Michala Davida, či Darinky mandarinky, DJ jen bohorovně kývnul hlavou a … nic. Po hodině a druhém dotazu kývnul znovu, což si děvčata vyložila jako souhlas. Potřetí řekl, že tu píseň momentálně nezahraje, protože se mu nehodí do výběru. A když mi docházel led z mojita, řekl, že takovou píseň vůbec nemá. Mé distinguované přítelkyně mu naznačily rozčarování, zklamání a neradost, nazvaly ho „synem pláže“, nebo tak nějak a už to šlo ráz na ráz. Letěly jsme z baru takovou rychlostí, že vyhazovači neměli šanci zapamatovat si náš obličej, ačkoliv je o to manažer baru výslovně žádal. „Zapamatujte si je, ty už sem nikdy nesmí!“ byla poslední věta ze strany personálu tohoto úžasného místa. Na pokus jedné z nás si s ním promluvit jen mávnul rukou a utekl.

Kamarádky soptily, omdlévaly hněvem a svolávaly na celý slavný bar neštovice a zácpu. Já jsem se jen smála a druhý den napsala na buddhistické velitelství stížnost kvůli zpackané mezinárodní konferenci. Zdůraznila jsem, že tato blamáž vrhá špatné světlo nejen na Buddha bar jako takový, na mou veleváženou firmu, ale i na celou Českou republiku jako poskytovatele služeb. To by se v Dubaji NIKDY! stát nemohlo. Do pár dnů mi volal nějaký nebohý klouček, který se představil jako jeden z manažerů baru, koktal omluvy a snažil se zjistit, kdo že nás to tak nehezky urazil. Vůbec si nebyl jistý, jestli to náhodou nebyl on sám, což mě velmi pobavilo. Vypadá to, že vyhazování hostů bez sebemenší snahy poslechnout si, jestli neměl zákazník nějaký problém, je běžná praxe.

Za prožitou újmu jsme získaly drink zdarma, který já si nikdy, ale opravdu nikdy nehodlám jít vyzvednout. Toť konec mého střetnutí s buddhismem. A až si příště budu hrát na madam, za takové peníze to zkusím třeba U Houdků. Jsem si jistá, že bych tam byla za královnu týden a nechali by mi zahrát klidně i Píseň práce, kdybych si to přála.

 

Autor: Zuzana Hubenakova | středa 23.4.2014 13:59 | karma článku: 37,03 | přečteno: 4246x
  • Další články autora

Zuzana Hubenakova

Lidl lidem

Že v Lidlu nabízejí leccos, třeba i šablonu na úpravu tvaru ochlupení ohanbí (přísahám, že to si nevymýšlím), to mě už nepřekvapí. Nedivila bych se, kdybych tam našla valentýnské balení diamantů (pytel uhlí a léky na trpělivost).

26.4.2019 v 13:01 | Karma: 44,82 | Přečteno: 11852x | Diskuse| Společnost

Zuzana Hubenakova

Hommo cestovatelus

Jsou tací šílenci, co by klidně řekli, že na dovolenou se jezdí, aby si člověk odpočinul od stresu, děti nabraly čerstvý vzduch do hrudních košíčků a dospělí sílu do dalšího pracovního zápolení.

16.4.2019 v 8:57 | Karma: 26,16 | Přečteno: 1695x | Diskuse| Společnost

Zuzana Hubenakova

Proč nemám co do úst

Existuje nepřeberné množství písemných materiálů, které podrobně vysvětlují základy zdravého stravování. Během pár minut se dozvíme, jak moc raw je rawhlík, či kolik cukety, sóji a naklíčeného zrní nahradí jeden steak...

26.3.2019 v 14:20 | Karma: 36,31 | Přečteno: 2223x | Diskuse| Společnost

Zuzana Hubenakova

Zázračný lék na chřipku

Před pár dny mě stihla viróza nepříjemná jak pro chameleona snaha splynout s balením lentilek. Za 38,2 po dvou paralenech jsem byla ráda. Bolelo mě asi všechno, ale to si moc nepamatuju, protože jsem byla z těch horeček dost mimo.

8.2.2019 v 14:45 | Karma: 41,34 | Přečteno: 4493x | Diskuse| Společnost

Zuzana Hubenakova

Mechanismus automechanismu

Osmého dne, když měl Bůh hotovo, zamyslel se, jak by okořenil prostému lidu život. I stvořil ke své škodolibé potěše ruličky alobalu, které nejdou odmotávat, izolepu, u které nelze najít konec a papírové kapesníky.

14.1.2019 v 11:40 | Karma: 26,79 | Přečteno: 1265x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Europoslanci prodloužili volný obchod s Ukrajinou, unijní farmáře více ochrání

23. dubna 2024  13:03,  aktualizováno  13:29

Europoslanci schválili prodloužení volného obchodu s Ukrajinou, ovšem s kroky k vyšší ochraně...

Ředitelem Vojenského zpravodajství by mohl být Bartovský, nahradí Berouna

23. dubna 2024  13:28

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) by mohl být Petr Bartovský. Kandidáta dnes na...

Protesty za Gazu zachvacují americké univerzity, policie masivně zatýká

23. dubna 2024  13:27

Kolumbijská univerzita v pondělí kvůli demonstracím zavedla distanční výuku a na nedalekých...

Pokus o atentát na Pellegriniho, „psala“ ČTK. Do agentury se nabourali hackeři

23. dubna 2024  13:22

Neznámý útočník umístil na zpravodajský web České tiskové kanceláře (ČTK) České noviny dvě lživé...

  • Počet článků 168
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4401x
Semestra věd lecjakých a členka vědeckého sdružení Pako.

Autorka knih Vstupte bez klepání, Postřehy teplákové bohyně, spoluautorka Deníčku moderního páru, který vznikl ve spolupráci s Dominikem Landsmanem a nově knihy Žena na tahu.

Dobré a tajné zprávy mi můžete zaslat na e-mail: hubenakova.blog@centrum.cz, případně se stavte na facebookovou stánku Vstupte bez klepání.

Seznam rubrik