Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KT

hezký. u nás je vyhlášen dlouhodobě pokyn: nenos to! který ignoruji. vařím, suším, zavařuji, jím a rozdávám. ignoranty v rodině si člověk nevybere, ale známí to vynahradí. řada z nich říká, že houbaří manažersky a rádi vypomohou radou a doporučením... ti moc drzí letos nedostanou nic, zatím žádná sláva

1 0
možnosti
Foto

Já suším pro Moravu. Je to taková charitativní akce. Chudáci tam mají sucho, jsou závislí na podpoře ze severu.

0 0
možnosti
PM

Letos jsem nenašel ani hříbečka, ale zato jsem trefil v lese na jeden druh orchideie. Tak aspoň jsem ukojil svého vnitřního úchylného botanika.

1 0
možnosti
Foto

U vás (nás) je sucho, tam máte s houbami smůlu už od loňska, co? V Liberci jsou žně. Včera jsme potkali několik lidí s košíky nebo dokonce plastovými kýbli plnými hub i v centru města.

Orchideje miluju, to je krásný nález!

0 0
možnosti
FF

Šmankote, semestro, to je ale dlouhý8-o...a přitom stačilo říct, že houby k smrti milujete.

A já bych řekl, že já též....a když usínám, že vidím pole, co pole, široširé lány hnědých kloboučků:-)....a že jsem se po letech už malinko vypracoval, že jednak už nesbírám fakt jetý babky a volezlý dědky hřiby, ale drobně jsem povýšil i na masáka a holubinku namodralou, která se však tváří nejen namodrale. Ale i přes tento drobný barevný nedostatek, se mi po úmorném, a mnohdy i vysilujícím vysvětlování s odkazem na odborníky, podařilo nakonec přesvědčit okolí, že jsem v tomto oboru již také odborník a že se lidstvo nemusí bát mnou sebrané lesní plodiny strávit

Bohužel, i tak stále v mém okolí dominuje Albertovic a Lídlovic žampion;-)

Sportu zdar a houbám zvlášť!

1 0
možnosti
Foto

Františku, jsem vás neviděla ani nepamatuju!

No jo, ale já dostala bojový úkol říct, ať do lesů furt všichni nelezou. Jak bych to tak asi mohla někomu vnucovat, když jsem tam vařená, pečená, smažená, marinovaná. Že jo.

1 0
možnosti
Foto

Ano, v zemích, kde se houby nesbírají, je pro houbaře pravý ráj, psal mi známý, co žije je v Nizozemsku. Má to ale háček, sbírání hub prý považují nizozemské úřady za ničení lesů - a krajiny. Tedy, chodit na houby ano, ale tajně. Každý kraj - jiný mrav. Díky za vtipný článek. R^

1 0
možnosti
Foto

To je pak celkem adrenalinový sport, když se to tak vezme :-)

Děkuju za komentář!

1 0
možnosti
GH

G76e82o96r24g95e 19H79o68l43y

25. 8. 2017 16:43

Zde v Kanade a cele Severni Americe nikdo houby nesbira, kazdy se toho boji...kdyz jsem nekdy v 1975 jel po Hwy 35 a pak Hwy 60 na sever do Huntsville, tak jsem videl velke kremenaky primo v prikopech, poslal jsem fotku stryci v Cesku (co me ucil sbirat houby kdyz me bylo asi 5 ... dodnes me to bavi) a nechtel tomu verit.

Pred nekolika lety zde director Mann natocil film o sbirani (...mimochodem, ted uz si nejsem jisty jestli se to pise se s- nebo z-) hub, jmenovalo se to 'Know your mushrooms' (da se to najit pres Google) a docela to melo uspech...proste jiny kraj, jiny mrav.

1 0
možnosti
Foto

Vím o tom, že jsme jedni z mála, kdo tak mohutně houbaří. V zemích, jde to zvykem není, to pak musí být ráj. Představa těch plných lesů! Nicméně v Anglii za houbaření celkem nepříjemně pokutují, vstup do soukromých lesů se tam nepěstuje. Mít to za domem a nesmět, to musí být mučení!

0 0
možnosti
Foto

K39a56r64e21l 86M80á50d54l41e

25. 8. 2017 16:08

Vajíčka hadovek jsou spíš kuriozita, než nějaký kulinářský zázrak. Chutnají víc jako nějaká zelenina, třeba jako brokolice z toho vtipu z článku, než jako houba. Sbírám je hlavně když sušíme nebo když nakládáme do octa - právě kvůli zajímavému vzhledu. Co se týče chuti by tam být nemusely. To odstraňování slizu před krájením je jen pro drsnější povahy. Ale na druhou stranu je to houba pro naprosté amatéry - naprosto nezaměnitelná.

Jo, a za článek karma.

4 0
možnosti
Foto

No vidíte, to mi jeden tvrdil, že jsou dobrá. Já nějak vůbec necítím potřebu je utrhnout. A máte pravdu - zaměnit je by byl celkem výkon.

Děkuju mockrát!

0 0
možnosti
Foto

Jó taky jsem kdysi vášnivě chodila na houby, než jsem postupem času zjistila : 1) že houby vlastně nikdo z rodiny nejí, 2) jsem krátkozraká, takže stejně najdu houby, 3) nemám orientační smysl, a proto není radno mne do lesa pouštět samotou, 4) nerozliším od sebe různé modely klobouků a sukének, což je u hub dost podstatné, atd...

Ale jinak je to v zásadě taková krásná (někdy adrenalinová) zábava! Díky za fajn článek, Zuzko.R^;-D;-D

3 0
možnosti
Foto

;-D Tak to jste handicapovaný houbař!:-):-)

1 0
možnosti
Foto

Já toho obvykle nejvíc najdu v Dánsku, tam to místní nesbírají a mám pak žně.

1 0
možnosti
  • Počet článků 168
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4401x
Semestra věd lecjakých a členka vědeckého sdružení Pako.

Autorka knih Vstupte bez klepání, Postřehy teplákové bohyně, spoluautorka Deníčku moderního páru, který vznikl ve spolupráci s Dominikem Landsmanem a nově knihy Žena na tahu.

Dobré a tajné zprávy mi můžete zaslat na e-mail: hubenakova.blog@centrum.cz, případně se stavte na facebookovou stánku Vstupte bez klepání.

Seznam rubrik