Já (a) stará kraksna

13. 01. 2017 12:57:13
Můj muž má slabost pro staré věci. Poměrně smutné je, že mu úměrně s tím, jak dlouho už jsem mladá, za tu vlastnost začínám být vděčná. Nejsem ale jediná obstarožní záležitost, kterou si manžel k udivení mnohých drží.

Žába je náladový automobil, který kdyby byl tak spolehlivý, jako je zelený, byl by klenotem mezi vozy. Od doby, kdy se jí na plechové pleti po jednom krupobití bohužel vyrazilo akné, je však nad míru mrzutá a ve společnosti nejistá. Jezdí na plyn, takže navíc bojuje celý život s nelichotivým pachem, který se za ní tu a tam nekontrolovatelně rozlije. To žádné dámě na sebevědomí nepřidá. Klasické komplexy, znáte to. Mám takové podezření, že poslední dobou navíc bojuje o pozici alfa samice v naší rodině.

Považte sami – s manželem se přivítá láskyplným zavrněním a uctivě poslouchá každý jeho povel. Chce snad pán jet doprava? Ovšem, pojedeme doprava! Chce se pán dostat do cíle? Ale samozřejmě, bude nám ctí!

A pak si do Žáby sednu já. Ztěžka dopadnu do sedadla, na kterém čeká dětmi nastražený plechový autobus. Autobus vypreparuji z pozadí, abych se konečně mohla vydat do popředí. Žába se s ostentativně nesouhlasným výrazem a zlostným odfukováním vydává kupředu, ale ne na dlouho. Přichází stoupání před zásadní křižovatkou. Naprosto nečekaně začne pípat kontrolka čehosi. Ve vrcholném stresu se pokouším vyluštit nepochopitelný symbol jakéhosi obdelníčku s teploměrem. Nutno si přiznat, že ve vrcholném stresu jsem notně intelektuálně handicapovaná. První myšlenka je, že tomu stroji došly nanuky. Cítím se zaskočena tím podivným požadavkem.

Kopec vrcholí křižovatkou, jejíž logiku podle mě nemohl pochopit ani ten, kdo ji navrhnul. Možná proto tam co hodinu vyráží místní hlídka, aby vidlemi vyhnala zmatené pobloudilce, kteří po ní krouží v soustředných kruzích. Je mi proto jasné, že dojde-li ke vzpouře stroje právě zde, jsem dcerou smrti a moje dcery jejími vnučkami. Náhle zjišťuji, že z motoru šlehají... obláčky páry. I mně – paní „došlynanuky“ je jasné, že Žába přišla o životodárné tekutiny. Moje odhodlání neskapat potupně před očima všech nezná mezí. Děti po mně ze zadních sedaček opakují slova, která by slušná děvčátka opakovat neměla. Prokleju ještě kde co, než se na dvě červené se smrtí v očích prořítíme křižovatkou.

V životě ženy-matky jsou jistě chvíle, kdy se může zastavit a věnovat se svým zálibám, jako je žehlení, nebo řešení prasklé hadice chladicího systému. Většinou však nastávají někdy mezi třetí a pátou hodinou ranní. Ve tři hodiny odpoledne není možné zastavit kolotoč ani kvůli slabším jedincům, jejichž žaludek nezvládá nápor životní centrifugy. Žábu jsem proto několikrát ubezpečila, že se nebojím žádné špinavosti a jsem ochotna jí udělat věci přímo hnusné, pokud se nedovzdychá ještě zhruba tři sta metrů do cíle. Žába pochopila tíhu situace a z posledních sil ovšem ostentativně vzpurně odfukujíce úkon dokončila.

Trvalo mi hodinu a 7 minut, než se mi podařilo vyřídit nezbytnosti a Žábu „opravit“. Moc nepomohlo, když jsem na telefonickou otázku manžela: „Co vidíš v motoru?“, odpověděla: „Aktovku a náhradní kolo“, ani to, že hlídač parkoviště rozhodně ve své pohotovostní pet lahvi neměl vodu a manžel neschválil nápad nalít do motoru litr a půl rumu. Když jsem pak s vodou vyžebranou bůhví odkud a vědomím, že tato autem jen volně proteče na zem, vystartovala z parkoviště, zastavil mě hlídač. Celou hodinu a sedm minut mě nečinně pozoroval a chránil přede mnou svůj rum, neměl mě asi tedy překvapit jeho požadavek: „Přetáhla jste o sedm minut, to bude za třicet“.

Domů jsem přijela na troje dolití vody a neradostná. Muž na mě po pár mých lehce emotivně zabarvených větách vzhlédl od své práce v garáži a poměrně nechápavě mě pozoroval. Po chvíli mě ubezpečil, že snaha získat nový vůz je více než marná, větou: „Dojelas? Dojela! Já tady mám horší problém! Na motorce mi úplně sama od sebe praskla pneumatika. Chápeš to? Taková díra! No podívej se sama!“

Podívala jsem se na místo, na které ukazoval. Ta díra v gumě skutečně byla.

Přímo pod nápisem Made in Czechoslovakia.

P.S: Jsem také Made in Czechoslovakia a ráda bych vás uklidnila, že i navzdory našemu vozovému parku je má povánoční pneumatika zcela v pořádku, možná jen mírně přehuštěná.

Vydáno 9.1.2017 ve zkrácené verzi v ONA Dnes

Autor: Zuzana Hubenakova | pátek 13.1.2017 12:57 | karma článku: 35.37 | přečteno: 4140x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Společnost

Jiří Kačír

V USA je standard jen 10 dní dovolené ročně a ne každá firma nabízí volno o všech svátcích

V posledních letech jsem se několikrát zajímal o možnostech práce v USA. Na toto téma jsem četl řadu názorů a článků, realita pracovních podmínek v této zemi mi trochu vzala iluze.

29.3.2024 v 16:04 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 2 | Diskuse

Jindřich Kubánek

Zkreslené vidění - Návod k použití

Každý si myslí, že mozek má a že ho používat umí. Přesto stačí, když ztratí klíč od bytu nebo založí kamsi brýle, aby vše ztratilo smysl a začala panika a zoufalství.

29.3.2024 v 13:30 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 69 | Diskuse

Veronika Valíková Šubová

Takže Velký pátek

Čtu radostné ódy na Velký pátek a trochu mi trnou zuby. Tedy stručně: na Velký pátek předhodila jedna náboženská parta vrchnosti nepohodlného proroka inovující party a okupační mocnost ho na nátlak jeho souvěrců nechala popravit.

29.3.2024 v 11:16 | Karma článku: 18.33 | Přečteno: 250 |

Rudolf Pekař

Velikonoce nebo svátky jara a tolerance?

Připomínka jara nám přináší příjemné počasí, kvetoucí zahrady a zároveň i změnu názvu Velikonoc na Jarní svátky či Svátky jara. Jaký to má důvod?

29.3.2024 v 10:56 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 51 | Diskuse

Vlastík Fürst

Velkopáteční zastavení může prospět i ateistům

Velký pátek není v naší zemi svátkem moc dlouho. Volný den máme až od roku 2016. Otázkou je, jak s tímto volnem naložíme. Můžeme vyrazit na nákupy či za zábavou, nebo je možné se rozhodnout, že ho budeme „slavit“.

29.3.2024 v 9:05 | Karma článku: 11.64 | Přečteno: 145 | Diskuse
VIP
Počet článků 168 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 4401

Semestra věd lecjakých a členka vědeckého sdružení Pako.

Autorka knih Vstupte bez klepání, Postřehy teplákové bohyně, spoluautorka Deníčku moderního páru, který vznikl ve spolupráci s Dominikem Landsmanem a nově knihy Žena na tahu.

Dobré a tajné zprávy mi můžete zaslat na e-mail: hubenakova.blog@centrum.cz, případně se stavte na facebookovou stánku Vstupte bez klepání.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...