Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Když vám dítě začne chodit do školky…

…začne domů nosit bacily, viry a sem tam nějakou baktérii pro zpestření. Naše starší princezna začala s tímto procesem letos v říjnu. První týden školky ani nedochodila až do pátku. Jsem stále na rodičovském pobytu (jestli jsem já na dovolené, tak Rath byl donedávna taky a aspoň si nemusel vařit, což je pro mě mnohem horší trest než vězení), takže nějaká teplotka nemůže zacloumat mým majestátem. 

Dokud ovšem se ta teplota nezačne týkat mně. Muži mají údajně objektivně horší průběh rýmy a nachlazení (to sice zřejmě vydal nějaký mužský časopis, abychom se jim nesmáli, ale pojďme kolegiálně předpokládat, že je to pravda). Jelikož stále kojím, nemůžu se v případě ohrožení zdrogovat do bezvědomí, ale veškeré potíže řeším Paralenem a cucacími tabletami na bolest v krku a to jen těmi přírodními. Ty sice vůbec nefungují, ale dobře chutnají. Mám silné podezření, že místo vyléčení mi přinesou pouze nepříjemný plak na zubech a další dvě kilíčka navrch jako bonus. Každopádně tady oficiálně prohlašuji, že jsem nemocná a byly chvíle, kdy jsem trpěla jako chlap.

Ukázalo se také, že některé funkce v našem domě utrpěly zásadním nedostatkem rovnováhy. Například zatímco pračka pere poměrně spolehlivě tak nějak furt, žehlička se nepustí do práce jak je den dlouhý. Také samodoplňovací funkce našeho odpadkového koše je podstatně lepší, než je tomu u ledničky. Funkce uspávací je taky silně narušena, pokud těsně po zavření víček malého andílka spustíte kanonádu kýchání a smrkání a v noci se místo péče o dítě snažíte přijít na to, jak se asi tak žije lidem, co spolkli omylem jehelníček a ten se jim zasekl v krku. Se sípáním hledáte skleničku s vodou, abyste ji pak třesoucíma rukama rozlili na plovoucí podlahu, a při pokusu ji utřít ji rozšlapete po celé ložnici. Mokré ponožky krásně kloužou, takže když se z té země vyškrábete zpět do své normální výšky, dítě zcela probuzeno na vás pobaveně zírá a čeká, jak bude představení pokračovat. Rozhajcované vaším vtipným výstupem se pak dvě hodiny dovolává přídavku.

Zajímavý úkaz také je, že se naše děti navzájem nebudí. Budí se až tichem. Jedna ztichne, druhá vstává na směnu. To samé přes den. Obě krásně spí aspoň dvě hodiny v kuse, bohužel nikdy ne společně. Vlastně ne, jsou dny, kdy spí společně. Ty se poznají podle toho, že je tatínek doma. Ten pak na mě háže významné pohledy a pronáší provokativní věty jako „Nikdy nespí společně, říkáš?“ „Nic nejde udělat, jo?“. V takových chvílích přemýšlím o tom, že abdikuji na svou funkci a uteču těm sabotérkám odpočinout si do práce.  

Jelikož moje větší maličká nosí nemoci poměrně pravidelně, nedostala jsem se za posledních několik měsíců nijak zbytečně ven ani na procházku, natožpak za zábavou dospěláckého typu, či k dospělým obecně. Vánoční nákupy máme vyřešené, jak jste se již dočetli v díle Nepokradeš, takže jsem neměla ani dostatečně velký argument nechat nemocné ukňourané dítě tatínkovi a využít zákonné možnosti za dobré chování opustit  vězení na vycházku. Začínám u sebe pozorovat jistou ztrátu sociálních dovedností. Pošťáka se přímo děsím, protože se dostává nebezpečně blízko a občas potřebuje nějakou reakci či podpis. Dospělácké řeči mi už dávno moc nejdou a podpis momentálně řeším velkým tiskacím M jako maminka. Popeláře naopak vítám jako zpestření, ti nejsou tak vlezlí. Babičce a dědovi mám po dosednutí na gauč tendence měřit teplotu a manželovi po návratu z práce aplikovat čípek.

Jelikož jsem při největších horečkách trpěla bolestí hlavy, používala jsem mokrého studeného obkladu v marné snaze o zlepšení. Měla jsem po ruce jen červený šátek, takže jsem prvních pár hodin vypadala jako Sandokan, po sejmutí obkladu ovšem jako sen milovníku hororových příběhů zapojený do elektrického obvodu. Hlava mi sice neupadla, ale mému účesu tento nápad velmi neprospěl. Když jsem si pak, opuštěna rodinou, objednávala pizzu, nutila jsem nebohého přepravce, ať ji prostrčí pod dveřmi. Co jiného než pizza je přece k tomuto postupu více zrozená! Nechtěl…Doteď bloudí ulicemi s vytřeštěným výrazem a snaží se najít cestu domů, kde by se rád schoulil do kouta a pár týdnů jen plakal…Na mou obhajobu - já jsem ho varovala!

Mému sebevědomí nepomohl příliš ani fakt, že mi zplesnivěla Barborka. Ne dcera, ale třešňové proutky, které by za normálních okolností měly vykvést, aby žena plná života očekávala sňatek do roka a do dne. Sňatek sice neočekávám, ale plíseň na symbolu mládí, krásy a vysoké hodnoty na trhu nevěst je jasné znamení, že mám nejlepší léta za sebou. Tušila jsem, že je něco špatně, když mě kožní lékařka taktně upozornila, že ty roztomilé pupínky, co mám na pár místech na těle, jsou vlastně stařecké bradavice. Chápete to? Stařecké bradavice! Já, femme fatale obou mužů, co mě kdy milovali, mám stařecké bradavice a vlivem horečnatých stavů se tím ještě chlubím na internetu.

V Liberci svítívá slunce třikrát do roka. Dneska je jeden z těch tří dnů. Tak mě omluvte, musím se upravit, jdu vynést koš.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Zuzana Hubenakova | pondělí 16.12.2013 12:51 | karma článku: 24,38 | přečteno: 1425x
  • Další články autora

Zuzana Hubenakova

Lidl lidem

Že v Lidlu nabízejí leccos, třeba i šablonu na úpravu tvaru ochlupení ohanbí (přísahám, že to si nevymýšlím), to mě už nepřekvapí. Nedivila bych se, kdybych tam našla valentýnské balení diamantů (pytel uhlí a léky na trpělivost).

26.4.2019 v 13:01 | Karma: 44,82 | Přečteno: 11854x | Diskuse| Společnost

Zuzana Hubenakova

Hommo cestovatelus

Jsou tací šílenci, co by klidně řekli, že na dovolenou se jezdí, aby si člověk odpočinul od stresu, děti nabraly čerstvý vzduch do hrudních košíčků a dospělí sílu do dalšího pracovního zápolení.

16.4.2019 v 8:57 | Karma: 26,16 | Přečteno: 1697x | Diskuse| Společnost

Zuzana Hubenakova

Proč nemám co do úst

Existuje nepřeberné množství písemných materiálů, které podrobně vysvětlují základy zdravého stravování. Během pár minut se dozvíme, jak moc raw je rawhlík, či kolik cukety, sóji a naklíčeného zrní nahradí jeden steak...

26.3.2019 v 14:20 | Karma: 36,31 | Přečteno: 2223x | Diskuse| Společnost

Zuzana Hubenakova

Zázračný lék na chřipku

Před pár dny mě stihla viróza nepříjemná jak pro chameleona snaha splynout s balením lentilek. Za 38,2 po dvou paralenech jsem byla ráda. Bolelo mě asi všechno, ale to si moc nepamatuju, protože jsem byla z těch horeček dost mimo.

8.2.2019 v 14:45 | Karma: 41,34 | Přečteno: 4494x | Diskuse| Společnost

Zuzana Hubenakova

Mechanismus automechanismu

Osmého dne, když měl Bůh hotovo, zamyslel se, jak by okořenil prostému lidu život. I stvořil ke své škodolibé potěše ruličky alobalu, které nejdou odmotávat, izolepu, u které nelze najít konec a papírové kapesníky.

14.1.2019 v 11:40 | Karma: 26,79 | Přečteno: 1266x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  15:56

Aktualizujeme Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili, píše Denník N. K incidentu podle něj došlo...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Britská učitelka spala s žáky, s jedním otěhotněla. U soudu přiznala „chyby“

14. května 2024  20:57

O chybách a zničeném snu nyní u soudu v Manchesteru vypráví britská učitelka, kterou policie viní...

Modlím se za Fica, uvedl Babiš. Útok odsoudil Pavel i von der Leyenová

15. května 2024  15:33,  aktualizováno  15:59

Aktualizujeme Prezident Petr Pavel odsoudil útok na slovenského premiéra Roberta Fica. Předsedkyně Evropské...

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  15:56

Aktualizujeme Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili, píše Denník N. K incidentu podle něj došlo...

Za 4+1 až půl milionu. Na úplatky pro získání bytu byl ceník, zaznělo u soudu

15. května 2024  15:52

Do realitní kanceláře se běžně chodí, když chce člověk koupit byt nebo jinou nemovitost. Do jedné...

Rusko hlásí znovudobytí Robotyne na jihu. Snaží se o postup, uvedl Kyjev

15. května 2024  14:54

Sledujeme online Ruské ministerstvo obrany hlásí dobytí vesnice Robotyne v jihoukrajinské Záporožské oblasti, kterou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 168
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4401x
Semestra věd lecjakých a členka vědeckého sdružení Pako.

Autorka knih Vstupte bez klepání, Postřehy teplákové bohyně, spoluautorka Deníčku moderního páru, který vznikl ve spolupráci s Dominikem Landsmanem a nově knihy Žena na tahu.

Dobré a tajné zprávy mi můžete zaslat na e-mail: hubenakova.blog@centrum.cz, případně se stavte na facebookovou stánku Vstupte bez klepání.

Seznam rubrik